Ποια στοιχεία θεωρούνται ως ενδείξεις για την ύπαρξη Μαθησιακών Δυσκολιών;
Σε γενικές γραμμές όταν ένας μαθητής δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος είναι ωφέλιμο να αξιολογηθεί καθώς η έγκαιρη παρέμβαση αποτελεί μέγιστης σημασίας ζήτημα για την επίτευξη προόδου.
Ειδικότερα, κάποια χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ενδείξεις είναι τα ακόλουθα:
Στην Ανάγνωση:
Δυσκολίες στην Αναγνωστική Αποκωδικοποίηση (Φωνολογικά λάθη κατά την Ανάγνωση, όπως αντιμεταθέσεις, παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων)
Δυσκολίες στην Αναγνωστική Ευχέρεια (Αργός Ρυθμός Ανάγνωσης, ελλείμματα στην Προσωδία, κ.ά.)
Στη Γραπτή Έκφραση (Δυσκολία στο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Παραγωγής Γραπτού Λόγου στο πλαίσιο της στοχοθεσίας του Αναλυτικού Προγράμματος)
Στα Μαθηματικά:
Δυσκολία στη διαχείριση των αριθμών
Δυσκολία στην εκτέλεση κάθετων και νοερών υπολογισμών
Δυσκολία στην επίλυση προβλημάτων
Άλλες Δυσκολίες:
Δυσκολία στη Συγκέντρωση και στην Προσοχή
Δυσκολία στη Μνημονική Συγκράτηση Πληροφοριών
Δυσκολία στην Οργάνωση του χώρου, του χρόνου και της δράσης, κ.ά.
Τέλος, θεωρείται ωφέλιμη η δημιουργία ενός δικτύου εποικοδομητικής συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους στη μάθηση του παιδιού, προκειμένου να σας παρέχουν πληροφορίες για την πρόοδό του.